Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

De 4 belangrijkste redenen waarom mensen een fysieke winkel bezoeken

Wanneer koopt iemand nog iets in de winkel in plaats van online?

Vaak wordt er gezegd dat de fysieke winkels ten dode zijn opgeschreven. Het tegendeel is gelukkig waar. Consumenten geven namelijk aan de fysieke winkel nog regelmatig te bezoeken. We  hebben even voor je op een rijtje gezet waarom er nog steeds regelmatig een bezoek wordt gebracht aan de winkelstraat. Wel zo handig om te weten!

1.       De meest genoemde reden is om een product te  testen. 62%  van de mensen willen nog steeds graag een product even vasthouden en kijken hoe het voelt. Deze unieke ervaring die niet online te beleven is geeft al aan dat de fysieke winkel nog springlevend is. Zorg er dus voor dat je klanten de mogelijkheid hebben om je producten te ervaren. Laat ze passen, voelen, zien, proeven of wat er dan ook te bedenken is. Benut deze unieke winkelervaring!

 2.       Wat ook vaak wordt genoemd is het feit dat een product in de winkel direct mee naar huis genomen kan worden. 60% van de shoppers vindt dit nog steeds belangrijk. Oké, tegenwoordig hebben je binnen 24 uur je artikel in huis als je dit bij een bekende webshop bestelt. Helemaal zelf bepalen wanneer je een artikel gaat kopen en mee naar huis neemt blijkt alsnog een belangrijke reden om naar de winkel te gaan. Zorg er dus voor dat je voorraad op orde is. Niets is vervelender dan je te verheugen op een aankoop, om er vervolgens achter te komen dat het niet leverbaar is.

 3.       Sale!  52%  van het winkelend publiek geeft aan graag de winkel te bezoeken wanneer er een uitverkoop of een aanbieding is. Waar dit online goed werkt, geldt dit voor de winkel precies hetzelfde. Korting is leuk! Bedenk dus goed wanneer het handig is om een uitverkoop te starten. Doe het ook regelmatig, zodat er meerdere momenten per jaar zijn om je klanten te verwennen.

 4.       Behulpzaamheid van personeel. 44% van de mensen waarderen het als ze advies krijgen wanneer ze daar behoefte aan hebben. Ieder mens is uniek, dus benut deze kans om een relatie op te bouwen met je klanten. Je kunt op deze manier veel meer bieden dan alleen een product. Goed personeel is belangrijk!

 We snappen dat je niet a la minute veranderingen kunt maken in je bedrijf. Wellicht komen daar kosten bij kijken die je niet helemaal voorzien had of gewoon simpelweg het geld nu even niet kunt missen. We helpen je graag om samen je winkel nog beter te maken.

Terug naar blog
Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren